Forum ana sayfa EMSAL KARAR TALEP FORUMLARI Ceza Hukuku Uzlaştırmada Taksitlendirme

Uzlaştırmada Taksitlendirme

Suç ve Cezalar, Suç Türleri, Ceza Hesaplama, Hapis, Adli Para Cezası, Adli Kontrol, Ön Ödeme, Uzlaşma, Tutuklama, Arama, Elkoyma, İletişimin Tespiti, Ceza Yargılama Usulü, Tekerrür, İçtima, İştirak...

Mesaj 13 Eyl 2018 10:22
nightlife36 Site Üyesi

Mesajlar: 33


Merhaba hukukseverler;
Uzlaştırma kapsamında işlemiş olduğum bir suçtan dolayı uzlaştırma sürecindeyim ve karşı taraf benden 10.000 TL (10BİNTL) istedi bende uzlaştırma görevlisine taksitle ödeyebileceğimi söyledim. Uzlaştırmacıda bunun mümkün olduğunu ancak kaç taksit yapılabildiğini bilmediğini bu nedenle araştırmamı istedi kendiside araştırcakmış. Sizden isteğim konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar söz konusu meblanın maksimum kaç taksit yapılabileceğini söylerse memnun olurum teşekkürler.


teoman Kullanıcı avatarı
Global Moderatör

Mesajlar: 19704


nightlife36 yazdı:
Merhaba hukukseverler;
Uzlaştırma kapsamında işlemiş olduğum bir suçtan dolayı uzlaştırma sürecindeyim ve karşı taraf benden 10.000 TL (10 BİN TL) istedi bende uzlaştırma görevlisine taksitle ödeyebileceğimi söyledim. Uzlaştırmacıda bunun mümkün olduğunu ancak kaç taksit yapılabildiğini bilmediğini bu nedenle araştırmamı istedi kendiside araştırcakmış. Sizden isteğim konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar söz konusu meblanın maksimum kaç taksit yapılabileceğini söylerse memnun olurum teşekkürler.



Uzlaşmada taksit süresi belirtilmemiştir.
HAYATTA KÜÇÜMSEME HİÇBİR KİMSEYİ NOKTA DA KÜÇÜKTÜR AMA BİTİRİR CÜMLEYİ.

WWW.KARARARA.COM

MUSTAFA ERDOĞAN Kullanıcı avatarı
Kıdemli (**) Üye

Mesajlar: 237
Konum: Türkiye


MERHABA,

Teoman Bey'e bu hususta katılmakla birlikte;

5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu'nda ya da 5271 sayılı ceza muhakemesi kanununun 253, 254 ve 255 inci maddelerine dayanılarak hazırlanan Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma Yönetmeliği'nde 20. ve 27. maddelerinde kanun koyucunun "takside bağlanması" ibaresine yer verilmesinin sebebi uzlaştırma işlemleri neticesinde uzlaştırmanın sonuçsuz kalmaması ve uygulamada sorun çıkmaması içindir.

Uzlaşma; uzlaştırma kapsamına giren bir suç nedeniyle, şüpheli veya sanık ile mağdur veya suçtan zarar görenin kanun ve bu yönetmelikteki usul ve esaslara uygun olarak anlaşmış olmalarını yani iki taraf arasında belli bir konuda yapılan sözlü ya da yazılı fikir birliğini ifade eder. Diğer bir anlatımla hukuksal bir sonuç doğurmak amacıyla, iki ya da daha çok kişinin ya da kuruluşun, karşılıklı ve birbirine uygun irade bildirişiyle gerçekleşen işlemleri sözleşme niteliğindedir.

6098/m.26 uyarınca sözleşme serbestisi ilkesi vardır ve taraflar, bir sözleşmenin içeriğini kanunda öngörülen sınırlar içinde özgürce belirleyebilirler.

Netice olarak; takside bağlanması bir zorunluluk değildir, uzlaştırmacının görevi yönetmelikteki usul ve esaslara uygun olarak, yasalarla sınırlandırılmayan hususları bilgi, beceri,tecrübe ve ikna kabiliyeti çerçevesinde en iyi şekilde müzakereyi yönetmektir.

Zira, Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma Yönetmeliği'nin 7. maddesinin (5). fıkrası halinde uzlaştırmanın sonuç kalması halinde tekrar uzlaşma yoluna gidilmesi mümkün olmayıp, dosya sonuçlandırılır.

SAYGILAR..
Ben sizin işlerinize ve başlarınıza gelecek zararlara karşı avukatınız değilim.
Görevim sizleri zorla savunmak ve inanmanızı zorla sağlamak değildir.
Benim üzerimdeki vazife sizlere görüş bildirmekten ibarettir.

nightlife36 Site Üyesi

Mesajlar: 33


Teşekkürler

teoman Kullanıcı avatarı
Global Moderatör

Mesajlar: 19704


nightlife36 yazdı:
Teşekkürler


CMK m.253/17’ye göre cumhuriyet savcısının uzlaşma ve uzlaştırma sonucunu onayla tamamlaması gerekir. Edimin yerine getirilmesi ileri tarihe bırakılmışsa, bu halde şüpheli hakkında CMK m.171 gereğince kamu davasının açılmasının ertelenmesine karar verilir ki, bu süreçte suç zamanaşımı işlemez. Edim yerine getirilmezse kamu davası açılır. Uzlaşma sağlanmışsa, soruşturma konusu suçtan dolayı tazminat davası açılmaz ve açılmış olan dava da kendiliğinden son bulur.

Şüphelinin; edimini yerine getirmemesi halinde uzlaşma raporu veya belgesi, İcra ve İflas Kanunu m.38 uyarınca yazılı ilam mahiyetini haiz belgeden sayılıp, icra ve iflas takibine konu edilebilir. Bu yolla edimin tahsili halinde, açılmış kamu davası son bulmaz. Kanun koyucu; CMK m.253/19’un son kısmında bu konuda bir hükme, yani edimin yerine getirilmemesi nedeniyle başlatılan icra takibine bağlı olarak yapılan tahsilattan dolayı açılan kamu davasının düşeceğine veya uzlaşma sürecinin biteceğine dair bir hükme yer vermemiştir. Bu durumda tazminat davası açılamaz, fakat uzlaşmanın gerekleri yerine getirilmediğinden bahisle kamu davası açılır veya açıklanması ertelenen hüküm açıklanır. Yani 10 taksit 20 taksit veya bunların süresini kapsa ya bilecek bir tarih belirlene bilir kanaatindeyim.



Ceza Muhakemesi Kanunu MADDE 253
İKİNCİ KISIM: UZLAŞMA VE MÜSADERE
BİRİNCİ BÖLÜM: UZLAŞMA
UZLAŞMA
(Değişik: 6/12/2006-5560/24 md.)
(1) Aşağıdaki suçlarda, şüpheli ile mağdur veya suçtan zarar gören gerçek veya özel hukuk tüzel kişisinin uzlaştırılması girişiminde bulunulur:
a) Soruşturulması ve kovuşturulması şikâyete bağlı suçlar.
b) Şikâyete bağlı olup olmadığına bakılmaksızın, Türk Ceza Kanununda yer alan;
1. Kasten yaralama (üçüncü fıkra hariç, madde 86; madde 88),
2. Taksirle yaralama (madde 89),
3. (Ek: 24/11/2016-6763/34 md.) Tehdit (madde 106, birinci fıkra),
4. Konut dokunulmazlığının ihlali (madde 116),
5. (Ek: 24/11/2016-6763/34 md.) Hırsızlık (madde 141),
6. (Ek: 24/11/2016-6763/34 md.) Dolandırıcılık (madde 157),
7. Çocuğun kaçırılması ve alıkonulması (madde 234),
8. Ticari sır, bankacılık sırrı veya müşteri sırrı niteliğindeki bilgi veya belgelerin açıklanması (dördüncü fıkra hariç, madde 239),
suçları.
c) (Ek: 24/11/2016-6763/34 md.) Mağdurun veya suçtan zarar görenin gerçek veya özel hukuk tüzel kişisi olması koşuluyla, suça sürüklenen çocuklar bakımından ayrıca, üst sınırı üç yılı geçmeyen hapis veya adli para cezasını gerektiren suçlar.
(2) Soruşturulması ve kovuşturulması şikâyete bağlı olanlar hariç olmak üzere; diğer kanunlarda yer alan suçlarla ilgili olarak uzlaştırma yoluna gidilebilmesi için, kanunda açık hüküm bulunması gerekir.

(3) Soruşturulması ve kovuşturulması şikâyete bağlı olsa bile, (…)(1) cinsel dokunulmazlığa karşı suçlarda, uzlaştırma yoluna gidilemez. (Ek cümle: 26/6/2009 - 5918/8 md.) Uzlaştırma kapsamına giren bir suçun, bu kapsama girmeyen bir başka suçla birlikte işlenmiş olması hâlinde de uzlaşma hükümleri uygulanmaz. (1)
(4) Soruşturma konusu suçun uzlaşmaya tâbi olması ve kamu davası açılması için yeterli şüphenin bulunması hâlinde, dosya uzlaştırma bürosuna gönderilir. Büro tarafından görevlendirilen uzlaştırmacı, şüpheli ile mağdur veya suçtan zarar görene uzlaşma teklifinde bulunur. Şüphelinin, mağdurun veya suçtan zarar görenin reşit olmaması halinde, uzlaşma teklifi kanunî temsilcilerine yapılır. Uzlaştırmacı, uzlaşma teklifini açıklamalı tebligat veya istinabe yoluyla da yapabilir. Şüpheli, mağdur veya suçtan zarar gören, kendisine uzlaşma teklifinde bulunulduktan itibaren üç gün içinde kararını bildirmediği takdirde, teklifi reddetmiş sayılır. (2)
(5) Uzlaşma teklifinde bulunulması halinde, kişiye uzlaşmanın mahiyeti ve uzlaşmayı kabul veya reddetmesinin hukukî sonuçları anlatılır.
(6) Resmî mercilere beyan edilmiş olup da soruşturma dosyasında yer alan adreste bulunmama veya yurt dışında olma ya da başka bir nedenle mağdura, suçtan zarar görene, şüpheliye veya bunların kanunî temsilcisine ulaşılamaması halinde, uzlaştırma yoluna gidilmeksizin soruşturma sonuçlandırılır.
(7) Birden fazla kişinin mağduriyetine veya zarar görmesine sebebiyet veren bir suçtan dolayı uzlaştırma yoluna gidilebilmesi için, mağdur veya suçtan zarar görenlerin hepsinin uzlaşmayı kabul etmesi gerekir.
(8) Uzlaşma teklifinde bulunulması veya teklifin kabul edilmesi, soruşturma konusu suça ilişkin delillerin toplanmasına ve koruma tedbirlerinin uygulanmasına engel değildir.
(9) (Mülga: 24/11/2016-6763/34 md.)
(10) Bu Kanunda belirlenen hâkimin davaya bakamayacağı haller ile reddi sebepleri, uzlaştırmacı görevlendirilmesi ile ilgili olarak göz önünde bulundurulur.
(11) Görevlendirilen uzlaştırmacıya soruşturma dosyasında yer alan ve Cumhuriyet savcısınca uygun görülen belgelerin birer örneği verilir. Uzlaştırma bürosu uzlaştırmacıya, soruşturmanın gizliliği ilkesine uygun davranmakla yükümlü olduğunu hatırlatır. (3)
(12) Uzlaştırmacı, dosya içindeki belgelerin birer örneği kendisine verildikten itibaren en geç otuz gün içinde uzlaştırma işlemlerini sonuçlandırır. Uzlaştırma bürosu bu süreyi en çok yirmi gün daha uzatabilir. (3)



(13) Uzlaştırma müzakereleri gizli olarak yürütülür. Uzlaştırma müzakerelerine şüpheli, mağdur, suçtan zarar gören, kanunî temsilci, müdafi ve vekil katılabilir. Şüpheli, mağdur veya suçtan zarar görenin kendisi veya kanunî temsilcisi ya da vekilinin müzakerelere katılmaktan imtina etmesi halinde, uzlaşmayı kabul etmemiş sayılır.
(14) Uzlaştırmacı, müzakereler sırasında izlenmesi gereken yöntemle ilgili olarak Cumhuriyet savcısıyla görüşebilir; Cumhuriyet savcısı, uzlaştırmacıya talimat verebilir.
(15) Uzlaşma müzakereleri sonunda uzlaştırmacı, bir rapor hazırlayarak kendisine verilen belge örnekleriyle birlikte uzlaştırma bürosuna verir. Uzlaşmanın gerçekleşmesi halinde, tarafların imzalarını da içeren raporda, ne suretle uzlaşıldığı ayrıntılı olarak açıklanır. (Ek cümle: 24/11/2016-6763/34 md.) Uzlaştırma bürosu soruşturma dosyasını, raporu ve varsa yazılı anlaşmayı Cumhuriyet savcısına gönderir.(1)
(16) Uzlaşma teklifinin reddedilmesine rağmen, şüpheli ile mağdur veya suçtan zarar gören uzlaştıklarını gösteren belge ile en geç iddianamenin düzenlendiği tarihe kadar Cumhuriyet savcısına başvurarak uzlaştıklarını beyan edebilirler.
(17) Cumhuriyet savcısı, uzlaşmanın, tarafların özgür iradelerine dayandığını ve edimin hukuka uygun olduğunu belirlerse raporu veya belgeyi mühür ve imza altına alarak soruşturma dosyasında muhafaza eder.
(18) Uzlaştırmanın sonuçsuz kalması halinde tekrar uzlaştırma yoluna gidilemez.


(19) Uzlaşma sonucunda şüphelinin edimini def’aten yerine getirmesi halinde, hakkında kovuşturmaya yer olmadığı kararı verilir. Edimin yerine getirilmesinin ileri tarihe bırakılması, takside bağlanması veya süreklilik arzetmesi halinde, 171 inci maddedeki şartlar aranmaksızın, şüpheli hakkında kamu davasının açılmasının ertelenmesi kararı verilir. Erteleme süresince zamanaşımı işlemez. Kamu davasının açılmasının ertelenmesi kararından sonra, uzlaşmanın gereklerinin yerine getirilmemesi halinde, 171 inci maddenin dördüncü fıkrasındaki şart aranmaksızın, kamu davası açılır. Uzlaşmanın sağlanması halinde, soruşturma konusu suç nedeniyle tazminat davası açılamaz; açılmış olan davadan feragat edilmiş sayılır. Şüphelinin, edimini yerine getirmemesi halinde uzlaşma raporu veya belgesi, 9/6/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanununun 38 inci maddesinde yazılı ilam mahiyetini haiz belgelerden sayılır.


(20) Uzlaştırma müzakereleri sırasında yapılan açıklamalar, herhangi bir soruşturma ve kovuşturmada ya da davada delil olarak kullanılamaz.
(21) Şüpheli, mağdur veya suçtan zarar görenden birine ilk uzlaşma teklifinde bulunulduğu tarihten itibaren, uzlaştırma girişiminin sonuçsuz kaldığı ve en geç, uzlaştırmacının raporunu düzenleyerek uzlaştırma bürosuna verdiği tarihe kadar dava zamanaşımı ile kovuşturma koşulu olan dava süresi işlemez. (1)


(22) (Değişik birinci cümle: 24/11/2016-6763/34 md.) Uzlaştırmacıya Adalet Bakanlığı tarafından belirlenen tarifeye göre ücret ödenir. Uzlaştırmacı ücreti ve diğer uzlaştırma giderleri, yargılama giderlerinden sayılır. Uzlaşmanın gerçekleşmesi halinde bu giderler Devlet Hazinesi tarafından karşılanır.
(23) Uzlaşma sonucunda verilecek kararlarla ilgili olarak bu Kanunda öngörülen kanun yollarına başvurulabilir.
(24) (Değişik: 24/11/2016-6763/34 md.) Her Cumhuriyet başsavcılığı bünyesinde uzlaştırma bürosu kurulur ve yeteri kadar Cumhuriyet savcısı ile personel görevlendirilir. Uzlaştırmacılar, avukatların veya hukuk öğrenimi görmüş kişilerin yer aldığı, Adalet Bakanlığı tarafından belirlenen uzlaştırmacı listelerinden görevlendirilir. Uzlaştırmacı, hazırladığı raporu, tutanakları ve varsa yazılı anlaşmayı büroya gönderir. Uzlaştırma süreci sonunda soruşturma dosyaları, uzlaştırma bürosunda görevli Cumhuriyet savcıları tarafından sonuçlandırılır.
(25) (Ek: 24/11/2016-6763/34 md.)Uzlaştırmacıların nitelikleri, eğitimi, sınavı, görev ve sorumlulukları, denetimi, eğitim verecek kişi, kurum ve kuruluşların nitelikleri ve denetimleri ile uzlaştırmacı sicili, uzlaştırmacılar ve eğitim kurumlarının listelerinin düzenlenmesi, Cumhuriyet başsavcılığı bünyesinde kurulan uzlaştırma bürolarının çalışma usul ve esasları, uzlaştırma teklifi ile müzakere usulü, uzlaştırma anlaşması ve raporda yer alacak konular ile uygulamaya dair diğer hususlara ilişkin usul ve esaslar, Adalet Bakanlığınca çıkarılan yönetmelikle düzenlenir.
HAYATTA KÜÇÜMSEME HİÇBİR KİMSEYİ NOKTA DA KÜÇÜKTÜR AMA BİTİRİR CÜMLEYİ.

WWW.KARARARA.COM



  • POPULER KONULAR

Dön Ceza Hukuku